Veganski omega-3

Novičke

Veganski omega-3

Omega-3 so vitalnega pomena za optimalno delovanje človeškega telesa. Čeprav je ribje olje znano po visoki vsebnosti omega-3 maščobnih kislin, ribe same ne tvorijo omega-3, temveč jih akumulirajo iz zaužitih mikroalg. Alge so torej primarni vir koristnih maščobnih kislin EPA in DHA, raziskave pa potrjujejo tudi njihovo visoko biorazpoložljivost, primerljivo z ribjim oljem.

EPA in DHA maščobne kisline v izdelku NatureVibe Complete Vegan Omega-3 so pridobljene iz morskih alg in ne vsebujejo sestavin živalskega izvora, zato so povsem primerne tudi za vegane. Proizvedene so na trajnosten in etičen način v kontroliranem, čistem okolju in preverjeno brez toksinov ali kontaminantov.

Sestavine: 100 % olje iz morskih alg shizochytrium sp., rastlinska ovojna kapsula (koruzni škrob, rastlinski glicerol, karagenan iz alg, natrijev karbonat [kristalna soda]).

Priporočena dnevna količina: 1–3 kapsule zaužijte pri obroku ali po priporočilu zdravstvenega delavca

PREDNOSTI NatureVibe Complete Vegan Omega-3:

  • 100 % veganski, naravni vir EPA in DHA iz morskih alg;
  • kontrolirana, trajnostna, okolju prijazna pridelava brez toksinov in kontaminantov;
  • brez neprijetnega priokusa in spahovanja;
  • za zdravje možganov, srca in vida;
  • visoka vsebnost DHA in EPA: 250 mg DHA in 125 mg EPA;
  • dokazani koristni učinki na zdravje že z eno kapsulo dnevno,
  • brez alergenov, glutena in GSO.

Vsebnost Complete Vegan Omega-3 (1 kapsula): olje alg 750 mg, omega-3 maščobne kisline 425 mg, od tega 125 mg EPK in 250 mg DHK.

En odmerek vsebuje 125 mg EPK (= EPA oz. eikozapentaenojska kislina) in 250 mg DHK (= DHA oz. dokozaheksaenojska kislina), kar pomeni, da že ena kapsula NatureVibe Complete Vegan Omega-3 zagotavlja dokazane pozitivne zdravstvene učinke oz. ima:

vlogo pri ohranjanju vida;*

vlogo pri delovanju možganov;*

vlogo pri delovanju srca;**

vlogo, da prek matere pomaga pri normalnem razvoju oči pri fetusu in dojenčku, dojenem z materinim mlekom.

*Koristen učinek se doseže z dnevnim vnosom 250 mg DHK.

**Koristen učinek se doseže z dnevnim vnosom 250 mg EPK in DHK.

*** Koristen učinek se doseže z dnevnim vnosom 200 mg DHA poleg priporočenega dnevnega vnosa omega-3 maščobnih kislin za odrasle, tj. 250 mg DHA in EPA.

Prehranski viri ALA, DHA in EPA

Omega-3 maščobna kislina, najbolje zastopana v veganski prehrani, je ALA (alfa-linolenska kislina), ki se denimo nahaja v lanenih semenih, orehih, chia semenih in konopljinih semenih. DHA in EPA maščobni kislini sta prisotni v določenih vrstah alg.

Naše telo DHA in EPA zelo učinkovito izkoristi in neposredno uporabi. Na drugi strani sta ALA prekurzor DHA in EPA, kar pomeni, da jih naše telo pretvori v dolgoverižne omega-3 kisline DHA in EPA, vendar je stopnja te pretvorbe zelo nizka, tj. od 0,3 do največ 10 %.

Strokovne študije in raziskave o koristih omega-3

DHA je bistvena strukturna komponenta očesne mrežnice in možganov. Ob pomanjkanju te esencialne maščobne kisline se lahko pojavijo težave z vidom.

Zadosten vnos DHA je še posebej pomemben v času nosečnosti. Znanstvene študije ugotavljajo pozitivne vplive dopolnjevanja z DHA v času nosečnosti na otroka: pomembna je namreč za razvoj možganov in očesne mrežnice ploda. Nekatere raziskave so uživanje DHA v nosečnosti povezale tudi z višjo otrokovo inteligenco, večjo sposobnostjo reševanja problemov, manjšim tveganjem za nastanek nekaterih bolezni, kot so avtizem, cerebralna paraliza, motnja pozornosti in hiperaktivnosti.

Omega-3 maščobne kisline bistveno vplivajo na delovanje srca. Strokovne raziskave ugotavljajo njihove koristi za srčno-žilno zdravje, ki so:

  • znižanje ravni trigliceridov;
  • znižanje previsokega krvnega tlaka;
  • povišanje ravni dobrega holesterola (HDL);
  • preprečevanje nastajanja krvnih strdkov;
  • zmanjševanje vnetij.

Kronično vnetno stanje v telesu je povezano z večjim tveganjem za nastanek številnih bolezni razvitega sveta, na primer srčno-žilnih bolezni in raka. Protivnetno delovanje DHA in EPA maščobnih kislin je zelo dobro raziskano. Zaradi anti-inflamatornih učinkov nekatere študije ob uživanju dovolj visokih količin omega-3 ugotavljajo izboljšanje simptomov revmatoidnega artritisa in stabilizacijo aterosklerotičnih oblog.

Zaradi pomembne vloge pri delovanju možganov omega-3 vplivajo na mentalno zdravje in počutje, med drugim študija iz leta 2014 ugotavlja, da lahko DHA in EPA tudi pozitivno delovale pri preprečevanju in zdravljenju depresije.

Študija iz leta 2011, v kateri je sodelovalo 120 žensk z dismenorejo, je ugotovila, da uživanje omega-3 bistveno ublaži menstrualne bolečine, glede na rezultate dotične raziskave v povprečju celo bolj kot ibuprofen.

Raziskave, opravljene na otrocih in odraslih, kažejo, da lahko omega-3 podaljšajo dolžino in kakovost spanca.

Metaštudija iz leta 2012 je pokazala, da bi omega-3 lahko pripomogle k izboljšanju stanja pri nealkoholni zamaščenosti jeter.

Avatar

Sem zajček Veguhec pomagal ti bom pri iskanju veganskih izdelkov in vsebin. Če me rabiš mi lahko pišeš: veganskivodic@gmail.com

Podajte svoj komentar